Endemol strikt Nederlandse YouTube-sterren de Cinemates

Internationaal netwerk Endemol Beyond breidt uit naar Nederland

Mediabedrijf Endemol introduceert een online reality serie met en over de Nederlandse YouTube-sterren de Cinemates. Het kanaal World of Cinemates is een initiatief van de nieuwe Nederlandse tak van het wereldwijde merk Endemol Beyond, waarmee de producent zich toelegt op online video. Belangrijke aandachtsgebieden zijn ontwikkeling en exploitatie van online kanalen en -content, verspreid over verschillende platforms.

De introductie in de Nederlandse markt volgt op de mondiale lancering van Endemol Beyond in november 2013, die werd ondersteund met een initiële investering, oplopend tot 30 miljoen euro. Sindsdien is Endemol Beyond uitgegroeid tot een internationaal Premium Channel Network (PCN) van ruim 400 digitale videokanalen, met circa 27 miljoen abonnees en maandelijks meer dan 400 miljoen views. Daarbij wordt al samengewerkt met toonaangevende creatieve en zakelijke partners, zoals Pitbull, Michelle Phan, MattyBVlogs, San Pellegrino, Hyundai en Coca Cola. Het netwerk omvat zowel originele web based videocontent als bestaande titels, waaronder Wipeout, Mr. Bean en Fear Factor.

“Onze activiteiten buiten de traditionele televisie business worden steeds groter en belangrijker. Met het oog op die ontwikkeling is het logisch om Endemol Beyond nu ook in Nederland uit te rollen. Zodoende kunnen we onze lokale producties koppelen aan de kennis en ervaring en de mogelijkheden van een bestaand, internationaal netwerk.„ Laurens Drillich, algemeen directeur Endemol Nederland Mediagroep

Het eerste YouTube-kanaal dat Endemol Beyond in Nederland lanceert is World of Cinemates: een online reality serie over het leven van Kelvin Boerma (18) en Peter de Harder (21), alias de Cinemates. Het kanaal gaat vrijdag 20 februari aanstaande van start, waarna wekelijks twee nieuwe afleveringen te zien zijn. Volgens Boerma heeft de serie een ander perspectief dan de andere video’s van het populaire YouTube-duo:

“Dit nieuwe kanaal vertelt het verhaal achter de Cinemates. Er komt een extra camera bij, dus je kunt nu letterlijk en figuurlijk over onze schouder meekijken, ook als we niet aan het werk zijn.„ Kelvin Boerma, Cinemates
“Het is natuurlijk een geweldige kans om samen te werken met een van de grootste producenten ter wereld. Niet alleen vanwege de expertise op het gebied van content, maar ook omdat de toekomst van online video hier serieus wordt genomen. We spreken dezelfde taal en dat zorgt voor een klik.„ Peter de Harder, Cinemates
“De Cinemates zijn een exponent van een nieuwe generatie Nederlandse content creators. Ze hebben enorm veel talent en vallen op door hun creatieve, kwalitatieve en innovatieve producties. Met dat profiel sluiten ze perfect aan bij onze ambities.„ Jurian van der Meer, commercial director Endemol Beyond

Naast World of Cinemates zullen de Nederlandse activiteiten van Endemol Beyond worden uitgebreid met nieuwe kanalen en initiatieven, waarbij de nadruk ligt op hoogwaardige content en sterke merken.

Website: www.endemol-beyond.nl
Contact: info@endemol-beyond.nl | +31 (0)20 - 893 1846