Boudewijn Beusmans benoemd tot CEO EndemolShine Nederland

Co-CEO Iris Boelhouwer verlaat EndemolShine Nederland

·         Co-CEO Iris Boelhouwer verlaat EndemolShine Nederland.

·         Boudewijn Beusmans benoemd tot CEO EndemolShine Nederland.

·         Commercial Director Jurian van der Meer vertrekt bij EndemolShine Nederland.

289847 iris%20grijs c04c71 original 1536746820

Iris Boelhouwer co-CEO van EndemolShine Nederland kondigt vandaag aan het bedrijf per 1 november 2018 te verlaten. Co-CEO Boudewijn Beusmans wordt per die datum benoemd tot CEO EndemolShine Nederland, naast zijn rol als Chairman Noord-Europa van EndemolShine Group. Tevens heeft Jurian van der Meer, Commercial Director, besloten om het bedrijf per 1 november 2018 te verlaten. Beide functies worden niet vervangen. Hun taken worden onderdeel van de kernactiviteiten van EndemolShine Nederland.

Met de aanstelling van de co-CEO's in oktober 2015 heeft EndemolShine Nederland de keuze gemaakt om focus aan te brengen op de ontwikkeling van formats met internationale potentie en te bouwen aan een intensere samenwerking tussen de verschillende afdelingen en labels. Tevens heeft het bedrijf een succesvolle transitie naar een multiplatform content producent gemaakt. Nu dit proces is afgerond, is de organisatie klaar voor een nieuwe toekomst met één CEO.

"Ik ben Iris dankbaar dat zij de afgelopen drie jaar mijn partner is geweest en het creatieve hart van de organisatie op een bevlogen manier een boost heeft geven. Ik wens haar heel veel succes en geluk voor de toekomst net als Jurian. Mede dankzij hen staat EndemolShine Nederland nu stevig in haar schoenen met mooie producties, nieuwe titels, strategische cross-mediale partnerships en het online video label EndemolShine Beyond. Wij zijn nu nog beter in staat datgene te doen waar wij goed in zijn: verhalen vertellen die inspireren, raken en verbinden op elk platform en in elk genre.”

Boudewijn Beusmans, co-CEO van EndemolShine Nederland

“Het was een fantastische reis waarin Boudewijn en ik – samen met het hele team – gebouwd hebben aan een bedrijf dat meer dan klaar is voor een gezond bestaan in deze onstuimige markt. Nu EndemolShine Nederland staat waar we het wilden hebben, is het voor mij tijd om een nieuwe stap te maken. Met veel passie en plezier zijn vele mooie formats ontwikkeld en uitgerold; van grote entertainment shows als Big Bounce Battle en The Talent Project tot dramaseries als De 12 van Oldenheim en LOIS. Ik ga de creativiteit, inspiratie en drive ongelooflijk missen, maar kijk ook uit naar een nieuwe toekomst.”

Iris Boelhouwer, Co-CEO EndemolShine Nederland

Boelhouwer is sinds 2005 werkzaam bij EndemolShine. Eerst in verschillende leidende posities, waaronder Uitvoerend Producent en Creatief Directeur van Endemol Nederland. Vervolgens stond zij aan het hoofd van wereldwijde creatieve activiteiten van Endemol als Managing Director Creative Operations en de laatste drie jaar was zij samen met co-CEO Boudewijn Beusmans verantwoordelijk voor de Nederlandse activiteiten en productiebedrijven van EndemolShine.

Per 1 november 2018 verlaat ook Jurian van der Meer EndemolShine Nederland. Jurian, die voorheen als Managing Director EndemolShine Games in Londen leidde, was als Commercial Director verantwoordelijk voor Business Development en Sales en heeft de afgelopen jaren bijgedragen aan de transitie van EndemolShine Nederland naar een multiplatform content producent. Mede dankzij verschillende strategische partnerships is EndemolShine met haar content nu op alle platformen aanwezig. Het cross media merk GTST is daar een mooi voorbeeld van.

“Ik kijk met een goed gevoel terug op de afgelopen vier jaar waarin we met elkaar veel hebben bereikt. Ik ben zeer trots op het online video label Beyond, dat ik samen met Frank de Wit (Head of Beyond) als een start-up in de organisatie heb opgezet en nu klaar is om als zelfstandig label onderdeel te worden van de kernactiviteiten van EndemolShine Nederland. Voor mij een mooi moment om mijn kennis en expertise ergens anders over te brengen.”

Jurian van der Meer, Commercial Director EndemolShine Nederland

De komende periode werken Iris en Jurian samen met Boudewijn voor een soepele overgang.