282737 engage%20the%20future%20workshop%20 %20spreker%20zaal%201%20 %20bas%20geerdink 537a68 large 1528812955

Competitie van start met workshop

EndemolShine Nederland maakt deelnemende NGO’s Engage the Future bekend

EndemolShine Nederland maakt vandaag met trots de tien Nederlandse NGO’s bekend, die deelnemen aan de competitie Engage the Future. Terres des Hommes, Mama Cash, Dance4Life, Oxfam Novib, She Matters, CHOICE, ONE, Femmes for Freedom, Hivos en MommaLuv gaan de strijd met elkaar aan om de realisatie van de volledige productie van een online campagne. EndemolShine Beyond, de digital unit van EndemolShine Nederland, gaat deze NGO’s de aankomende weken helpen awareness rondom het thema ‘women empowerment’ te vergroten door hun online campagnes en social media inzet naar een hoger niveau te tillen. Vandaag trappen ze af met een workshop van prominente online marketing- en social media experts.

Onder andere Omar Kbri (Co-Founder van ‘all-in-one-storymanagementbureau’ MAAK), Lenneke van Ingen (Founder castingbureau A Million Faces, dat tevens een grote groep Nederlandse influencers vertegenwoordigt) en Arjen Lubach (schrijver, komiek en tv-presentator van satirische nieuwsprogramma ‘Zondag met Lubach’) delen vandaag hun expertise met de tien NGO’s over het gebruik en de inzet van sociale mediaplatformen, het bereiken van doelgroepen en het creëren van bewustzijn voor maatschappelijke issues. Op de agenda staan diverse onderwerpen, waaronder online video (strategie), storytelling, content en sociale relevantie, social media en samenwerken met influencers.

In de vier weken die na de workshop volgen, worden de deelnemers verder begeleid door de digital professionals van EndemolShine. Met deze kennis ontwikkelen zij zelf een eigen campagne-idee en social media strategie, die zij vervolgens pitchen voor de driekoppige gerenommeerde jury die bestaat uit Lenneke van Ingen (Founder A Million Faces), Viola Welling (Co-Founder MAAK) en Annic ten Duis (Founder Annic.com en voormalig I Love Fashion News). De beste online strategie wint uiteindelijk de volledige door EndemolShine Beyond geproduceerde campagne.

Frank de Wit, Hoofd EndemolShine Beyond zegt:

“Wij zijn zeer trots dat deze tien NGO’s deelnemen aan Engage the Future en kunnen niet wachten om aan de slag te gaan. Dit initiatief van de Bill & Melinda Gates Foundation geeft ze de mogelijkheid om hun goede ideeën en concepten omtrent het thema ‘women empowerment’ bij het grote publiek onder de aandacht te brengen. Onze digitale professionals gaan ze daarbij helpen. Wij hebben een mooi programma voor ze klaarliggen en kijken ontzettend uit naar de samenwerking.”

Websites:

Fotograaf: Bas Geerdink