281529 brede%20etf 589287 original 1527667416

Expertise digital unit wordt ingezet

Engage the Future – EndemolShine Nederland helpt NGO’s met women empowerment

EndemolShine Nederland gaat Nederlandse NGO’s helpen awareness rondom het thema ‘women empowerment’ te vergroten door hun online campagnes en social media inzet naar een hoger niveau te tillen. Goede ideeën verdienen een groot publiek. Er zijn veel NGO’s die innovatieve ideeën en concepten bedenken, maar slechts weinig mensen met hun middelen kunnen bereiken. EndemolShine Beyond, de digital unit van EndemolShine Nederland, wil daar verandering in brengen met Engage the Future, een initiatief van de Bill & Melinda Gates Foundation.

Competitie

Engage the Future is een competitie waarbij tien geselecteerde NGO’s, die zich focussen op ‘women empowerment’, strijden om de realisatie van de volledige productie van een online campagne. Tevens krijgen zij een uitgebreide op maat gemaakte workshop van online marketing- en social media experts waaronder Omar Kbiri, Lenneke van Ingen en Arjen Lubach over het gebruik en de inzet van sociale mediaplatformen, het bereiken van doelgroepen en het creëren van bewustzijn voor maatschappelijke issues. Met deze kennis ontwikkelen de deelnemers vervolgens zelf in vier weken tijd, onder begeleiding van een mentor, een eigen campagne-idee en social media strategie, die zij vervolgens pitchen voor een jury. De beste online strategie wint uiteindelijk de volledige door EndemolShine Beyond geproduceerde campagne.

Frank de Wit, Hoofd EndemolShine Beyond over dit initiatief:

"Veel NGO’s hebben moeite om een grote of jongere doelgroep te bereiken en zijn zich niet altijd bewust van de kracht en mogelijkheden van online campagnes om aandacht te krijgen voor hun organisatie en boodschap. Wij zijn zeer enthousiast om onze kennis en expertise op het gebied van digital content met deze organisaties te delen en ze zo te helpen hun doelen te realiseren samen met de Bill & Melinda Gates Foundation."

Inschrijving geopend

Via de website van Engage The Future kunnen Nederlandse NGO’s zich inschrijven. Binnenkort wordt bekend gemaakt welke tien NGO’s aan de start staan van deze competitie. De Nederlandse editie is een vervolg op de succesvolle aftrap in 2017 door EndemolShine Duitsland. Ook in de toekomst wil EndemolShine zijn talenten, creativiteit en kennis blijven inzetten om een verschil te kunnen maken in het leven van mensen onder de paraplu van EndemolShine Giving.