De Persgroep Nederland en EndemolShine Nederland gaan partnership aan rondom digitale videocontent

278463 beeld%20persbericht 5d2044 large 1524234134

De Persgroep Nederland en EndemolShine Nederland gaan een langdurige samenwerking aan rondom hun wederzijdse online videostrategie. Beide bedrijven slaan de handen ineen en gaan naast nieuwe formats ook meer dan 3.000 uur aan bestaande videocontent via de verschillende Persgroep-platformen delen. De focus in de samenwerking komt te liggen op de domeinen reizen, eten & koken, comedy en entertainment.

Enerzijds bieden we de bezoekers van nieuwssites bekende succestitels van EndemolShine anderzijds verzorgen de bedrijven de productie en distributie van innovatieve premium formats en worden voor adverteerders tailor-made programma’s ontwikkeld, die tevens on demand worden uitgezonden via de platformen van De Persgroep. Op dit moment is de eerste productie, die is voortgevloeid uit deze samenwerking, al in ontwikkeling.

“Videocontent wordt steeds belangrijker. Om succesvol te kunnen concurreren met andere platformen is deze samenwerking met EndemolShine Nederland zeker belangrijk. Zij hebben veel expertise op het gebied van videocontent, wij veel op videodistributie. Een fraaie combinatie dus. Ook vanuit adverteerders krijgen we steeds meer vraag naar premium branded content, hierbij is samen vaak optrekken ook effectief.”

Erik Roddenhof, CEO De Persgroep nederland

“Wij zijn heel blij met deze samenwerking. Het partnership met De Persgroep Nederland past uitstekend bij onze strategie om gezamenlijk met partners nieuwe premium content te ontwikkelen voor online platformen en tegelijkertijd kunnen wij uit ons omvangrijke archief een breed en divers aanbod van bestaande titels aanleveren.”

Boudewijn Beusmans, co-CEO EndemolShine Nederland

Over De Persgroep Nederland

De Persgroep Nederland is uitgever van ADR nieuwsmedia (AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Tubantia), de Volkskrant, Trouw en Het Parool. De Persgroep is eigenaar van de radiozender Qmusic, zakelijk platform De Ondernemer, online video MyChannels en diverse websites zoals Autotrack, Intermediair, Nationale Vacaturebank, Reclamefolder, Sportnieuws en Tweakers. De Persgroep Nederland is tevens uitgever van 143 huis-aan-huiskranten. De nieuwsmerken van de Persgroep realiseren dagelijks een bereik van 10,3 miljoen contacten.

EndemolShine Nederland is een multimediabedrijf waar creativiteit en kwaliteit hand in hand gaan. Wij ontwikkelen content voor ieder platform, in elk genre en voor iedereen in opdracht van en samen met zenders, distributeurs, adverteerders en maatschappelijke organisaties. Je kent ons onder andere van GTST, Miljoenenjacht, Hunted, All You Need Is Love, The Wall, MasterChef, en de succesvolle YouTube-hits Legends of Gaming, Challenges Cup en eDvivisie. Onder de paraplu van EndemolShine Nederland vallen de productiebedrijven Simple Media, NL Film, TVBV, Human Factor en managementbureau Talent Kitchen. Tevens zijn wij als grootste sportproducent verantwoordelijk voor de voetbalkanalen van FOX en de Eredivisie. De organisatie inclusief de online tak Beyond en de divisies Business Development en Design maakt deel uit van EndemolShine Group; ’s werelds grootste onafhankelijke producent met meer dan 80 vestigingen in 28 landen dat ons een ongeëvenaard creatief en productioneel netwerk biedt, waarin alle ideeën, productie en expertise worden gedeeld.