EndemolShine produceert online gameshow in Efteling

Efteling strijdtoneel voor gamers in ‘Legends of Gaming presents Masters of Minecraft’

272542 log efteling endemol cr estera marysia persbeelden ingang 33 2f7c73 original 1518770489

Na het succesvolle tweede seizoen van Legends of Gaming, dat het totaal aantal views op het kanaal ver boven de 52 miljoen bracht, start zaterdag 17 februari de spin-off Legends of Gaming presents Masters of Minecraft. In samenwerking met de Efteling produceert EndemolShine dit mini-toernooi van acht weken, waarin vier gamers het tegen elkaar opnemen in Minecraft challenges op de PC én in real life. De afleveringen worden uitgezonden op zowel het YouTube-kanaal van Legends of Gaming als op het kanaal van de Efteling.

Hqdefault

Virtuele Efteling

De Masters Harm (HetGames), Link (xLinkTijger), Jeremy en Joost (JoostSpeeltSpellen) strijden elke week in Minecraft games tegen elkaar voor punten. Wie na acht weken de hoogste score heeft behaald, wint de titel Master of Minecraft 2018. De strijd vindt plaats in een virtuele Efteling, die volledig op schaal is nagebouwd in Minecraft. Voor de verschillende onderdelen (parkour, build-off, hide&seek en witch wars) zijn er speciale mappen gemaakt die na de uitzending voor het publiek beschikbaar worden gesteld en gespeeld kunnen worden door de community.

Real life challenges

Naast de virtuele strijd, nemen de Masters het ook tegen elkaar op in real life challenges, die in de Efteling plaatsvinden. Zo wordt er ’s nachts, met behulp van laser guns, een moderne versie van verstoppertje gespeeld in het Sprookjesbos en wordt er een Minecraft kart-race gehouden in de droogliggende bak van de Piraña.

272544 race%20in%20de%20piranha eedc0d original 1518771185

Nanneke Schilders, Senior Marketeer van de Efteling: “Voor de Efteling was gaming nog een vrij onbekend terrein, terwijl de doelgroep (6-12 jarigen ) die we willen bereiken daar dagelijks mee bezig is. Met deze samenwerking smelt de Efteling en de virtuele Minecraft wereld bijna letterlijk in elkaar en komt deze doelgroep in aanraking met de Efteling op een totaal andere manier.”

Over ‘Legends of Gaming presents Masters of Minecraft’

Legends of Gaming presents Masters of Minecraft wordt geproduceerd door EndemolShine Beyond. De serie duurt acht weken. Elke woensdag vanaf 16:00 uur is er één aflevering te zien op het YouTube-kanaal van Legends of Gaming en op de zaterdag vanaf 12:00 uur op het YouTube-kanaal van de Efteling. ‘Legends of Gaming presents Masters of Mincraft’ start op woensdag 21 februari.