Talkshow Margriet van der Linden vervangt TALKSHOW MARGRIET VAN DER LINDEN VERVANGT DE WERELD DRAAIT DOOR

HUMAN FACTOR PRODUCEERT NIEUWE DAGELIJKSE TALKSHOW VOOR NPO 1

Human Factor produceert de nieuwe dagelijkse talkshow met Margriet van der Linden voor NPO1. De talkshow, die 95 afleveringen telt, is vanaf eind april/begin mei op de vooravond (19.00 uur) bij de KRO-NCRV te zien op het timeslot van De Wereld Draait Door. De titel en de exacte startdatum wordt later bekendgemaakt.

Irene van den Brekel producent/eigenaar Human Factor: “Wij zijn een productiehuis dat programma’s maakt met opvallende talenten. Margriet is zo’n talent en het is geweldig dat wij samen deze kans krijgen”.

Boudewijn Beusmans en Iris Boelhouwer co-CEO’s EndemolShine: “We zijn er waanzinnig trots op dat het onze collega’s van Human Factor is gelukt om de pitch te winnen en dat zij de dagelijkse talkshow voor NPO1 mogen produceren. Het winnende format van Human Factor werd origineel en verrassend bevonden met een andere tone of voice dan DWDD.  Het is een prestige project waar vele andere producenten graag hun naam onder hadden willen zetten”.

”Met de komst van Margriet bieden we onze kijkers het hele jaar door om 19.00 uur op NPO 1 een actuele rubriek rond thema’s als cultuur, media, sport, wetenschap en politiek”, aldus Frans Klein, Directeur Televisie NPO. “De keuze is op de show van Margriet van der Linden gevallen omdat dit programma verrassend en origineel is. Margriet is een uitgesproken personality: scherp, grappig en uitdagend, zoals we haar kennen uit MolTalk.”