222756 legends%20of%20gaming f02999 large 1472486834

Enzo Knol onthult 'next level' game kanaal op YouTube

Negen van Nederlands grootste online gamers strijden tegen elkaar op nieuw YouTube-kanaal 'Legends of Gaming'

Het is voor het eerst in Nederland dat zoveel grote YouTube gamers samen langdurig op één kanaal te zien zijn. Legends of Gaming is een episch game-toernooi op YouTube waarin de broers Enzo Knol en Milan Knol, Don (Gamemeneer), Ronald van HetGamePortaal, Sam & Ward van ProjectMinecraftia, Quin van UberQuinGames, Link (xLinkTijger) & Jeremy van AltijdCompilaties het tegen elkaar opnemen. Gezamenlijk zijn de negen deelnemende YouTubers goed voor meer dan 4 miljoen volgers en ruim 1,7 miljard views.

FORMAT

In de show zullen de ‘Legends’ met een flinke dosis humor, passie en entertainment hun skills laten zien in een episch game toernooi, met onder andere spectaculaire Multiplayer XL battles, Solo en Mobile Challenges, 1V1’s en Let’s Play’s. In Legends of Gaming komen veel verschillende games aan bod: van hit’s als Minecraft en GTA tot kleinere indie games. De winnaar krijgt de Legends of Gaming bokaal.

De competitie start op 10 september. Iedere week komt er op dinsdag, donderdag en zaterdag een nieuwe video online.

VIDEO'S

Bekijk hier de teaser trailer van Legends of Gaming.

Hqdefault

In de laatste vlogs van Enzo Knol zijn al de eerste beelden van de set en cast te zien.

Hqdefault

PRODUCTIE

Legends of Gaming wordt geproduceerd door EndemolShine Beyond en is een wereldwijd format. Het format wordt geproduceerd in meerdere landen, waaronder UK, Duitsland, Verenigde Staten en Brazilië. In de UK, waar de serie voor het eerst werd geproduceerd, heeft de serie al bijna 1 miljoen abonnees.

KPN en Samsung zijn launching partners van het eerste seizoen van de Nederlandse editie van Legends of Gaming.

LINKS

Het YouTube kanaal van Legends of Gaming