Nederlander beste FIFA16-speler ter wereld

Koen Weijland (a.k.a. Koning FIFA) uit Arnhem voert globale ranglijst aan in 's werelds populairste voetbalgame

Dat Nederlandse gamers hoge ogen gooien in internationale game-competities, is al langer bekend. Vandaag is er weer een naam aan dat unieke lijstje toegevoegd. Meervoudig Nederlands kampioen FIFA, Koen Weijland (23 jaar) uit Arnhem, is op dit moment de beste FIFA16-speler ter wereld. Sinds afgelopen zondag staat de talentvolle gamer, bekend van het Endemol Beyond kanaal Koning FIFA, zelfs aan top van de wereldwijde FIFA16 ranglijst.

Het gaat om het onderdeel 'Online Seizoenen', veruit het meest populaire en prestigieuze onderdeel binnen het veelgeprezen spel. Binnen deze spelmodus start je in Divisie 10 en het doel is om uiteindelijk bovenaan Divisie 1 te eindigen door wedstrijden te winnen van andere spelers in dezelfde divisie en van hetzelfde niveau. Door wedstrijden te winnen, klim je bovendien op de individuele Wereldranglijst.

“Op zondagavond 6 december klom ik van plek 3 naar plek 2 en niet veel later die avond zelfs naar plek 1. Het is voor het eerst in 4 jaar tijd dat ik bovenaan de online wereldranglijst sta bij EA SPORTS FIFA. Eerder lukte me dat in FIFA 10 en FIFA 11, destijds nog op Playstation 3„ Koen Weijland

Met het bereiken van de eerste plek liet Koen bijna 1,5 miljoen spelers die het spelonderdeel Online Seizoenen spelen, achter zich. Daarvan spelen bijna 25.000 spelers in Divisie 1.

Koen Weiland is bekend van zijn YouTube kanaal Koning FIFA, waarin hij vanuit zijn kennis en ervaring diverse tips en tricks geeft over hoe je beter in het spel kan worden. Bovendien speelt hij elke week een wedstrijd tegen een bekende voetballer.

Koning FIFA wordt geproduceerd door Endemol Beyond, in samenwerking met Voetbalprimeur.nl.